وکیل پرونده های مالیاتی با تسلطی که بر قوانین، آیین نامه ها و بخشنامه های مالیاتی که دارد، می تواند موجب کاهش پرداختی های مالیاتی شود. ممکن است شما مدیر یک سازمان یا شرکت باشید و یا به تازگی کسب و کارتان را راه اندازی کرده باشید. داشتن دانش و آگاهی نسبت به امور مالی و مالیاتی یک اصل اساسی در سودسازی تجارت شما میباشد. بدون شک داشتن چنین دانشی نیازمند تخصص و تبحر زیادی می باشد که کسب آن به راحتی امکان پذیر نیست. در این صورت کمک گرفتن از یک وکیل امور مالیاتی خبره می تواند شما را از پرداخت هزینه های اضافی خلاص کند. برای اطمینان از سابقه وکیل مالیاتی می توان نمونه وکالت امور مالیاتی که در کارنامه اش دارد را بررسی کرد.

وکیل مالیاتی و قبول پرونده­های مالیاتی

انجام امور مالیاتی از مهم­ترین فعالیت­های مالی است که در سازمان­ها و شرکت­ها انجام می شود. به دلیل حساسیت­های بالای این امور، چگونگی انجام آنها از اهمیت زیادی برخوردار است.کلیه فعالیت­های این مرکز در راستای خدمات امور مالیاتی کشور و زیر نظر کارشناسان مجموعه  صورت می­گیرد. کارشناسان این مجموعه در حقیقت بازنشستگان برگزیده سازمان امور مالیاتی می­باشند. پرونده­های مالیاتی، زیر نظر این اشخاص بررسی شده و پس از تایید متخصصان حسابداری­، توسط بهترین وکیل مالیاتی انجام می­شوند. مجموعه ما برای انجام پرونده­های خود از متخصصان خبره و مجرب در حوزه مالیاتی بهره می­گیرد. چراکه کاهش مالیات، نیازمند دانش و تجربه بسیار زیادی است. قبول پرونده­های مالیاتی توسط وکلای ما به صورت کاملا تضمینی می­باشد. بنابراین پس از حل و فصل مشکل مالیاتی، مودی می­تواند نسبت به پرداخت حق­الو­اله خود اقدام کند.

خدمات بی نظیر از تیم کارشناسی متخصص

پروندهای که توسط ما قابل وکالت می باشند.

سوالات متداول

امروزه با سخت­تر شدن کسب و کارها، قوانین و امور مربوط به آنها هم پیچیده­تر شده است. در نتیجه بسیاری از مودیان مالیاتی دچار مشکلات مالیاتی گسترده­ای می­شوند.

افراد حقوقی و حقیقی بسیاری را در ادارات مربوطه می­بینیم که نسبت به مالیات­های تعیین شده خود شکایت دارند.

عدم آشنایی با قوانین و نیز امور مالیاتی موجب شده تا افراد نتوانند به راحتی مشکلشان را برطرف سازند. در چنین مواقعی یک وکیل پرونده­های مالیاتی می­تواند به کمک این افراد بیاید.

وکیل پرونده­های مالیاتی، شخصی است که تحصیلات مرتبط با این حوزه و تجربه کافی در امور حسابداری و مالی داشته باشد. این شخص ضمن تسلط بر دانش حسابرسی و حسابداری می­بایست بر قوانین و حقوق مالیاتی هم اشراف کامل داشته باشد.

بهترین وکیل مالیاتی همچنین باید سابقه مدیریت پرونده­های مالیاتی را در مراجع قضایی در کارنامه­ خود داشته ­باشد.

هر شرکت یا سازمان با داشتن یک وکیل متخصص در امور مالی و مالیاتی می­تواند بسیار موفق عمل نماید. چراکه یک وکیل باتجربه و متبحر می­تواند هزینه­های مالیاتی یک مجموعه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

وکیل مالیاتی برای آنکه بتواند مطالبات یک سازمان را به نتیجه برساند می­بایست اطلاعات تخصصی حقوقی داشته باشد. وکیل پرونده­های مالیاتی علاوه بر داشتن روابط عمومی بالا باید بر شیوه­های مذاکره نیز به اندازه کافی مسلط باشد. حضور مستمر در اداره دارایی و مالیاتی از دیگر وظایف یک وکیل مالیاتی است.

بنابراین چنین شخصی می­بایست  همواره آمادگی لازم برای این کار را داشته باشد. از طرفی جهت کوتاه کردن روند پرونده­های مالیاتی باید بر کلیه قوانین، بخشنامه­ها و تبصره­های مالیاتی آگاهی داشته باشد.

برقراری ارتباط نزدیک و قانونی با کلیه بخش­های مالیاتی هم از ویژگی­های اساسی یک وکیل متخصص در امور مالیاتی است.

مودیان مالیاتی اعم از اشخاص حقوقی و حقیقی ملزم به پرداخت مالیات هستند. هرگونه سر باز زدن و یا تاخیر در پرداخت، به نوعی جرم مالیاتی محسوب شده و مشمول مجازات می­شود. نمونه­هایی از جرائم مالیاتی در زیر آورده شده است:

  • پنهان کردن فعالیت­های اقتصادی و درآمدهای حاصل از آن.
  • تنظیم اسناد و مدارک بر­خلاف واقعیت.
  • ممانعت از دسترسی ماموران مربوطه به اطلاعات مالیاتی.
  • استفاده از کارت­های بازرگانی دیگران جهت فرار مالیاتی.
  • عدم انجام تکالیف قانونی مربوط به مالیات­های مستقیم.
  • اجتناب از تنظیم و ارائه اظهارنامه مالیاتی مبتنی بر درآمدها و هزینه­ها.
  • ثبت معاملات و قراردادهای خود به نام دیگر افراد و یا بالعکس.
  • تنظیم فعالیت­های خود به گونه­ای که تصور شود مشمول معافیت­های مالیاتی شده است.

که بر اساس نوع و میزان جرائم مالیاتی، مجازات­های متفاوتی برای آنها در نظر گرفته شده است. اجرای حکم حبس می­تواند یکی از تبعات جرائم مالیاتی برای اشخاص متخطی باشد. این حکم از 6 ماه تا 2 سال می­تواند متغیر باشد. برخی دیگر نیز از یکسری فعالیت شغلی و یا حقوق اجتماعی محروم خواهند شد. ممنوع الخروج شدن هم از دیگر مجازات‌های مالیاتی به حساب می­آید.

ممکن است مدیر یک شرکت یا سازمان بوده و برای حل مشکلات مالیاتی خود به دنبال راهکار باشید. امروزه بهترین راه برای حل گرفتاری­های مالیاتی سپردن آن به یک مرکز خدمات مالیاتی است.

به طور کلی انجام وکالت مالیاتی در هر مجموعه­ای مراحل مشخصی داشته که باید به درستی طی شوند.

مرکز مشاوران مالیاتی یک مرکز خدمات مالیاتی است که پرونده­های مالیاتی شما را به بهترین شکل حل و فصل می­کند. در ابتدا پرونده مورد نظر به صورت کامل بررسی شده و مشاوره­های لازم در این زمینه به شما داده می‌شود.

پس از آن برای حل مشکل پرونده، راهکارهای قانونی و تخصصی به شما ارائه خواهد شد. مرکز مشاوران مالیاتی پرونده مالیاتی شما را به بهترین وکیل مالیاتی می‌سپارد.

سپس قراداد وکالت مالیاتی بین مودی و وکیل پرونده منعقد می­شود. بعد از طی مراحل انجام وکالت، وکیل مربوطه کلیه کارهای قانونی و مالیاتی شما را انجام خواهد داد.

لازم به ذکر است، حق­الوکاله  پس از اتمام کار و رسیدن به نتیجه مطلوب از مودی دریافت می­شود.

کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی که کسب و کاری دارند، به نوعی مشمول مالیات می­شوند. یک وکیل مالیاتی با تسلطی که بر قوانین، آیین­نامه­ها و بخشنامه­های مالیاتی دارد، می‌تواند هزینه ­های مالیاتی افراد را به حداقل ممکن برساند. فاکتورهای گوناگونی بر هزینه وکالت امور مالیاتی تاثیرگذار هستند. بسته به نوع وکیل و پیچیدگی­های پرونده هزینه متفاوتی برای آن در نظر گرفته می­شود. روشن است که هر وکیل تعرفه متفاوتی را برای خود در نظر می­گیرد. اینکه پرونده در چه مرحله‌ای قرار دارد نیز بر قیمت آن تاثیرگذار خواهد بود. از طرفی ممکن است به دلیل نوع پرونده لازم باشد تا وکیل مالیاتی به شهرهای دیگر سفر کند. در چنین حالتی مخارج سفر هم به سایر هزینه ­ها اضافه می‌شود. گفتنی است ابتدا برای مشتریان خود جلسه مشاوره مالیاتی رایگان در نظر گرفته می شود. در این جلسه، مراحل رسیدگی به پرونده و همچنین هزینه وکالت امور مالیاتی، تعیین می‌شود.

بسیاری بر این عقیده­اند که مشاور مالیاتی همان وکیل مالیاتی است در صورتی که این باور اشتباه است. شاید هر دوی این افراد یک هدف را دنبال کنند اما نوع و میزان فعالیت آن­ها متفاوت است.

 وکیل مالیاتی با قبول یک پرونده مالیاتی مسئولیت کامل آن را تا زمانی که به نتیجه نهایی برسد، بر عهده می­گیرد. اما مشاور مالیاتی با ارائه مشاوره به افراد مربوط سعی در به نتیجه رساندن پرونده مالیاتی دارد.

البته لازم به ذکر است که وکیل مالیاتی هم برخی مشاوره­های لازم را نیز به مدیران مالی ارائه خواهد داد. به عبارتی می­توان گفت، فعالیت یک مشاور مالیاتی زیرمجموعه­ای از فعالیت­های یک وکیل مالیاتی است.

 اما در نهایت هر دو در مسیر کاهش هزینه­های مالیاتی قدم بر­می­دارند. گفتنی است با کانون مشاوران مالیاتی تهران شما می­توانید بر حسب نیاز خود وکیل یا مشاور مالیاتی انتخاب نمایید.

تجربه چند سال فعالیت در حوزه ” مالیات ” و همچنین تغییرات اساسی قانون مالیات های مستقیم از سال ۱۳۹۵ گواه بر این موضوع دارد که انجام امور مالیاتی نیاز به تخصص و آگاهی از قوانین و بخشنامه های جدید دارد؛ لذا شخصاً به صاحبان کسب و کارها توصیه میکنم در کنار فعالیت تجاری خود، از وجود یک مشاور مالیاتی بهره ببرند

درخواست مشاوره سریع​